21 oktober 2011

Snabbdistans var det här - host host

5 km snabbdistans i 3:53-tempo. Bara sådär. Varken mer eller mindre. Bra klipp i steget trots den dränerande Bikram yogan igår. Fick bli lite arg också.
Mannen på löpbandet bredvid mig (en inte helt okänd körledare och melodifestivalvinnare) hostade och beklagade sig för sin PT hur sjuk han var.
Jag tänker två saker:
1. Vill du gå och träna när du är sjuk är det din sak, men hosta inte åt mitt håll
2. Har inte PT:n nån typ av ansvar att säga nåt i stil med "Du, vi skiter i träningen idag".

Efter jag hade sprungit klart så sa jag ungefär detta till dem. Körledaren bad "så hemskt mycket om ursäkt".
Jag inser självfallet att jag kan uppfattas som en surgubbe med dylika uttalanden, men det struntar jag faktiskt i.
Sen blev det såklart inte bättre av att jag läste den här recensionen i morse.

Inga kommentarer: