2 juli 2012

Gudfaderns långpass

Trosa Havsbad - väl värt ett besök
Det är förbehållet superstjärnor att prata om sig själv i tredje person. Men den stora äran jag känner över att ha blivit utsedd till fadder (även om jag gillar "gudfar" bättre) gör att jag nästan känner mig som Zlatan eller Whitney Houston. De är de enda två jag på rak arm kan komma på pratar (pratade) om sig själv i tredje person. Detta skedde i lördags på Lisö. Min vän S och hans fru fick i vintras sin andra son och han ska jag se till att skämma bort ordentligt. En enkel och mysig ceremoni hemma i trädgården.
Söndagen gav sedvanligt pirr i benen och jag stack ut på ett långpass som blev drygt 23 km och tog 1:45. Med undantag för vaderna så kändes kroppen i fin form efter loppet i fredags. Efter 13 km tog jag en paus ute vid Trosa havsbad. Var sugen på att dyka i, men förnuftet sa "hoppa". Sagt och gjort. Vattnet räckte knapp till midjan och var grumligt. Puh! Tog en mun vatten och en påse enervit. Vägen hem gick lätt och jag tog ett dopp till som avslutning. Känner mig ganska sliten idag, men jag kommer ändå gå på Runday. Mest för att det vankas Flippin´ Burgers efteråt.

Inga kommentarer: