12 december 2011

21 km kärlek på lördag. Mysdag med kärlek på söndag.

Helgen som gick. Långpass i lördags morse. Det blev 21 km i marafart +29 dvs 4:34-tempo. Körde den kuperade vändan över höglandet (Smedslätten, Ålsten, Äppelviken och vidare bort längs Mälaren till Kaanan). 
Det är en riktig favoritvända som jag säkert sprungit 40 ggr i olika former och skepnader, men jag har nog bara sprungit åt detta håll en gång tidigare. Konstigt vilket vanedjur man ändå är. Passet gick väldigt lätt och jag tillförde ingen energi/vätska men lampan lös ändå hela vägen. Att snitta 4:33 på ett pass som detta ger mig en otrolig ego-kick. Ett bra formkvitto att träningen inför London maraton drar igång på allvar efter nyår. 
 Igår hade jag och fina frun en av våra "Days of fun". Vi brukar klämma in minst fyra om året där den ena får välja vad man ska göra och den andre har ingen aning. Två av dem är i samband med våra respektive födelsedagar. Igår var det mer karaktären av julmys. Julmarknad på Skansen följt av spa, middag och övernattning på Clarion Sign. Spat var riktigt trevligt och jag klämde in en återhämtningsfemma på bandet innan jag fick min ansiktsbehandling. Väldigt skönt och avkopplande. Vi åt en finfin barmiddag innan vi stupade i säng vid 20-tiden. Kollade på Indiana Jones på femman medan vi slumrade in. Att börja arbetsveckan med en hotellfrukost är något jag verkligen rekommenderar!

Inga kommentarer: