4 november 2011

Fyra pass på tre dagar hägrar. Vaden spökar.

Ska strax åka till Östersund för att hälsa på min gode vän som superlöpare T. Vi delade lägenhet under det sista året i Umeå. Det var en fin tid. Jag förstod då aldrig tjusningen med löpning. T stack ut i ur och skur på sina intervall-, snabbdistans- och långpass. Först tre år senare skulle jag bli riktigt löparbiten och först tio år senare har jag närmat mig hans resultat. Han är dock fortfarande "leaps and bounds" framför mig vilket gör att det kommer bli en fysiskt utmanande helg. Ser otroligt mycket fram emot det.
Enda orosmolnet är att höger vad spökar lite. Jag drog till den när jag skulle kliva av cykeln härom dagen och jag tror att det är kroppen sätt att tala om för mig att två veckors löpvila är på sin plats.

Igår var jag med kören  på inspelning av "Så ska det låta". Väldigt roligt. Tre reflektioner: Snna Nielsen är låång, Peter Settman är otroligt proffsig och slutligen att hon Marika (ena pianisten) är en riktig primadonna.
Håll utkik. Det blir nog första avsnittet i vår.

Inga kommentarer: