3 november 2011

Muller, muller!

Fasten your seatbelts. It´s gonna be a bumpy ride!
Hade en emotionellt blandad kväll igår. Jag kom hem glad i hågen och skulle ägna kvällen åt att rigga min nya hemmabioreciever. Satte igång med att klippa upp buntband från mitt förra projekt (läs: fina frun "tvingade" stackars mig att städa upp i sladdhärvan). Efter att ha lösgjort samtliga kablar så var det dags att koppla in. Vi har en ganska snygg men osmart tv-bänk vilket gör att en förutsättning för att få allt på plats på ett bra och kabelbesparande sätt är att ligga halvvägs in i skåpet med pannlampa på sig. Jag har en bestämd känsla av att det ser väldigt roligt ut. Halvvägs in i detta karaktärsprövande projekt så får jag ett meddelande från Runner´s world att jag inte alls vunnit tävlingen Jag som i min enfald trodde att jag hade vunnit eftersom jag hade flest gilla-markeringar på mitt bidrag. Men "ICKE". Blev rätt sur eftersom jag mailat deras webredaktör ett par ggr eftersom det stod tre olika datum för tävlingen på webben och jag tyckte att han då kunde ha upplyst mig om att mitt tävlingsbidrag var ogiltigt. Svor över detta en stund men fortsatte sen med mitt mekande. "Hard work pays off" sägs det ju och efter ca två timmars pillande var det dags att kalibrera systemet. För en tekniksopa som jag är så känns detta moment lite obehagligt. Men Pioneer (och säkert många andra fabrikanter också) har löst detta genom att man får med en mikrofon som placeras där ens huvud är vid tv/film/tv-spelsförströelse och sen sköter recievern resten själv. Galet smidigt. Så nu räknar jag kallt med att störningsjouren ringer på vilken dag som helst.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså så du gnällde till dig ett hederspris...
Fick nyhetsmail från runners world

Erik sa...

Nä, jag gnällde över att jag inte fick förstapris ;)Kallar mig "the people´s champ" i fortsättningen...

Gerd sa...

Tyckte du var värd priset :-)