28 juni 2012

Utan tvivel är man inte riktigt klok

...som Tage Daielsson sa. Ett av mina favoritcitat även om jag inte riktigt håller med. Jag var på en "Frågor & Svar" med en UFC-fighter vid namn Tito Ortiz. Han sa att han alltid är rädd när han går in i ringen. MEN. Han förväxlar dock aldrig rädsla med tvivel. När han sa det så slog det mig; Jag har länge tvivlat på min egen förmåga när jag stått på startlinjen. Efter att ha jobbat med detta på olika sätt så var det först förra säsongen (med start i Göteborg) som jag hade lyckats byta ut tvivlet mot rädsla. Tvivlet försvann när jag till slut insåg att vad jag än skulle utsättas för under loppet så skulle det inte vara lika jobbigt som träningen fram till loppet har varit. Med den insikten i ryggen har jag njutit av loppen på ett helt annat sätt. Testa du också!
Tito, precis innan Chuck Liddell "unleashed the f*****g fury"

1 kommentar:

Lennart sa...

Bra!! Precis vad jag behövde. Det ska jag testa på lördag!