22 maj 2012

Transportlöpning

Tur-Returversionen
Blott andra gången jag springer till jobbet. Dryga sex kilometer i 4:45-tempo. Det är en väldigt fin tur som tar mig från Ulvsunda genom Johannesfred och Traneberg över Tranebergsbron genom västraste delen av Rålis, Marieberg och slutligen över Västerbron. Duschmöjligheterna på jobbet är goda och totaltiden dörr till ombytt och klar på jobbet var 45 minuter. Drack lite överbliven Powerade (Bläääk) och tog en stor kaffe när jag hade duschat. En finfin start på dagen helt enkelt. Brukar du transportlöpa nåt?

1 kommentar:

Staffan sa...

Jodå, det händer ibland, förmodligen ett knappt tiotal gånger hittills i år. Jag har 14km enkel men springvänlig väg men som kontorsråtta tycker jag fortfarande logistiken kräver att man tänker till rejält.

En bra löparrygga gör också en enorm skillnad för upplevelsen!