21 maj 2012

Snabba vänner

T med trogen supporter
Det är en ynnest att ha förebilder. För mig fyller det två syften; Dels ger det en extra motivationsboost när träningen känns tung. Ryggar att gå på liksom. Men det ger också en sann glädje i form av att jag blir väldigt glad när jag läser om deras framgångar. Nu senast tog min vän T nytt prydligt PB på 10k. 36:01. Det är ohyggligt snabbt. Min tränare Charlotte sprang (läs: vann) Skärholmsloppet på 17:42 och Jon kom i samma lopp på en hedrande 17e plats med 17:34. Jag tror inte att jag någonsin kommer komma ner i de tiderna. Men jag kommer göra mitt yttersta för att försöka.Tack för att ni visar hur fort det går att springa om man använder pannbenet lika mycket som benen.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Det är bara en tidsfråga Erik! Se bara till att hålla dig skadefri (läs - fortsätt stegra träningen långsamt och glöm inte prehab) så kommer du flyga fram på loppen i sommar!