17 januari 2012

Dubbelpass och dyra tillskott. För att jag är värd det.

I söndags tog fina frun med mig till "sitt" gym. Det är beläget i källaren på Radisson royal park i Frösundavik. Det är ett väldigt funktionellt och bra gym i anslutning till ett spa. Vid bassängen kan man till och med få se en livs levande Susanne Lanefeldt leda vattengympa. Och "JA" hon säger fortfarande "KNIIP". Jag testade för första gången EAA för att minska nedbrytningen av musklerna efter träningen eller snarare hjälpa till att lägga på lite mer. Nåväl. Det smakar räv, men jag hoppas och tror att det kan bli bra. Igår (måndag) blev det dubbelpass. Jag körde intervaller på crosstrainer på lunchen. 4, 4, 3.45, 3.30, 3.15, 3 minuter med 1 minut vila mellan. Det var fanimej jobbigt. Riktigt jobbigt. Precis som ett intervallpass ska vara.Vid 17 teamade jag upp med två f.d. kollegor som skulle kära ett medelpass på Friskis. Jag måste helt ärligt säga att medelgympa inte är min grej. Särskilt inte igår då passet innehöll mycket hopp. Det fick bli enbenshopp för mig. Tyvärr känner jag av knät lite idag, men jag får faktiskt skylla mig själv.
Kunde Beatlarna så kan väl jag...

1 kommentar:

Petter sa...

Vad är det för fel på vanliga ägg? Helst då tillagade?