19 september 2011

Supertusingar med betoning på Super

De fantastiska ledarna i Runday serverade hårda paket i form av supertusingar idag. Linn tog kommandot över "min" grupp medan de andra två körde återhämtningsintervaller respektive styrketräning.
Sex eller åtta supertusingar var alternativet för oss. En supertusing är ett pass som kräver en hel del av utövaren. Det är 100m i tempo (för min del ca 3:30), 100 joggvila, 200m tempo, 100m joggvila, 300m tempo, 100m joggvila och slutligen 400m tempo. Detta är ett pass som i vanliga fall producerar mängder med mjölksyra hos undertecknad. Idag var det en regnsjuk grusbana som borde ha bidragit ytterligare till detta. Men El Caballo Negro är i form, mina vänner!
Det är en sagolik känsla att med sex dagar kvar till maran kunna pressa kroppen utan att den protesterar. Berlin! På söndag är det du och jag. Jag vinner!
Lite videobevis från stegringsloppen innan supertusingarna. Sen batteritorsk. #GoPro-Noob#

4 kommentarer:

Lennart sa...

Perfekt! Supertusingar ska jag prova. Jag behövde lite nya ideer.

Jag sprang Berlin Marathon 2009 och har bara bra minnen från hela resan. Det kommer att bli kanon!

Erik sa...

Lennart: Kul att kunna vidareförmedla lite tips. Tempo: Om du springer milen på 45 så ska dina tempointervaller hålla 4-minuterstempo. Dvs din hundring ska gå på 24 sek. Om du springer milen på 40 ska hundringen gå på 21. Ja, du fattar.

Lisa sa...

Lycka till i helgen Erik!

Erik sa...

Lisa: Stort tack! Det ska bli så roligt!!! Tack för fantastisk träning hittills!