12 juni 2012

Dubbelpass igen

Måndag är alltid förknippat med Runday för mig. Den kvaliteten som de passen ger är oöverträffad. Framför allt tack vare den kreativitet som Charlotte, Linn, Elisabet och Lisa har i skapandet av dessa kvällar. Igår var ingen skillnad. En kilometer terräng följt av två minuters vila. Fyra tvåhundringar på bana med tvåhundra meter joggvila mellan repetitionerna. Två minuter vila och sen alltihopa igen. Hade lite pingislunga på andra tvåtusingen men annars gick det bra. 3:35 resp 3:31 på tusingarna är ett sanslöst härligt formkvitto med tanke på att de var kuperade. Jag funderar mycket kring hur det kan komma sig att jag kan mata på i detta tempo utan att egentligen ha sprungit på fyra månader??? Nån form av muskelminne/motivation/superduperkompensation?

Tidigare på dagen mötte jag upp min fina vän L och hängde på henne för att köra Indoor walking. Var lite småskeptisk innan men i praktiken var det ett spinningpass på Crosstrainer. Riktigt kul faktiskt. Try it!

Kvällen då... Ja, vad ska man säga. Rädslan för att förlora var nog större än viljan att vinna.

Jag som till och med sportade min 14e julioutfit...

Inga kommentarer: