28 maj 2012

Spring, sång, solfång

En fab helg är till ända. Jag tar det från början. I fredags mötte jag upp fina frun för ett tvåårsjubileum hos hennes frisör. Bubbel och snittar. Fint serru. Efter det åt vi en skön middag på Etthundraett som ligger på Birger Jarlsgatan (wait for it...) 101. En rejäl köttbit och lite vin från Coppola. Har du inte testat de vinerna så kan jag varmt rekommendera det. Både Zinfandeln och Syrahn är riktigt vassa. Merloten har jag inte provat.
Lördagsmorgon och fjärilar i magen. Vad göra? Springa naturligtvis. 55 minuter genom ett sömnigt Bromma avslutades med dopp i Ulvsundasjön. Magiskt skönt. Rejäl frukost pch sen iväg till Boulevardteatern där kören jag sjunger i hade uppvisning. Temat var film och vi hade följande repertoar:

En begåvad Nadja med en motiverad häst
All you need is love
My heart will go on 
I say a little prayer 
007-medley 
Joyful, joyful! 
Greased lightning
Lady Marmalade
Abba Capella 
May it be
Eye of the tiger 
(I’ve had) The time of my life
och sist men inte minst: 
Don´t stop believing

Eftersom jag är en teaterapa av stora mått så hade jag placerat mig själv i producentgruppen och praktiserade såväl dödslyft (i "Ive had...") och solosång i "Dont stop...". Som jag uppfattade det hela så tyckte publiken att vi var bra. Vi tyckte i alla fall det. Efter konserten blev det några öl och några drinkar på "Och himlen därtill". 
Needless to say var det en lugn söndag. Lite cykel, avfrostning av frys, cykeltvätt och mysmiddag hos syster. En sjukt bra helg, helt enkelt!

Inga kommentarer: