19 maj 2012

Duathlon

Det blev cykel idag. Jag hade tre timmar att döda på förmiddagen och vädret var bara för bra för att åka till gymet. Jag sadlade på den gamla märren Avanti och satte av mot Bålsta. Nånstans efter Kungsängen ändrade jag mig. Jag gjorde delar av min militärtjänst på I1. De geografiska hållpunkterna Tillfället, Tranbygge Stora Sätra och Stålboda säger dig med all sannolikhet inte nånting. Men för oss (stackare) som hasat runt i skogarna runt Kungsängen så är det för evigt inpräntat i minnet. Jag kan inte säga att jag fick några speciella känslor när jag avnjöt lite Maxim och en Lärabar vid bommen till Stora Sätra. Däremot är jag glad att jag fick tillfälle att samarbeta med personer jag normalt sett inte skulle ha sökt mig till men på det stora hela så var det ganska bortkastat. Inte cykelpasset dock. 76 km på 2:53. Amerikanska pannkakor till lunch har sällan smakat godare...

Inga kommentarer: