11 januari 2012

Världens snabbast växande sport

Jag talar givetvis om MMA - mixed martial arts. UFC (den största organisationen inom MMA) har beslutat att förära Sverige med ett besök. Detta sker den 14e april i Globen. Jag och tre goda vänner kommer bevittna detta på plats och det är något jag ser väldigt mycket fram emot. Den svenska stjärnan Alexander Gustafsson kommer möta brasilianaren Antonio Rogerio Nogeira. Detta är den svåraste motståndare Alex mött hittills och det kommer onekligen bli ett tufft test för honom. Med sin snabbhet och räckvidd tror jag ändå att han har en riktigt bra chans att göra oss stolta. Andra svenskar på kortet är Hamid Corrasani, Besham Yousef, Jörgen Kruth, Magnus Cedenbladh och Papy Abedi. Det kommer bli grymt mina vänner. G.R.Y.M.T.
Alex visar vem som bestämmer

Inga kommentarer: