30 januari 2012

Kärleken återvänder

Helgen: 19km längdskidor på lördagsmorgonen. 8:05 var det säkert 40 bilar på parkeringen. Den ackumulerade Vasaloppsångesten bland åkarna gick att ta på. Fint då att kunna finåka och njuta av vädret. Hade sällskap av Koola Anna som ska åka öppet spår. Hon genomför en Paleoutamning just nu och har glädjande nog en kardiolog till hjälp som testar hennes värden. Klokt. Sån skulle man vara gift med. En kardiolog alltså. Har en på replängds avstånd i Helsingborg. Faxade min EKG-kurva till honom en gång när jag hade streptokocker inför ett GBG-varv. Han sa: "Jag hade inte sprungit". Jag var en olydig patient på den tiden. Magisk eftermiddag med både IKEA-besök, IKEA-montering och IKEA-svordomar.
Söndag: Vattenlöpning på Kronobergsbadet. Kunde lika gärna ha varit Kronobergshäktet. Jag försöker göra allt jag kan för att se den imaginära löprundan på näthinnan. Det går medium. Brunchade sönder magsäcken på Arizona där pappan behövde lite själslig push inför knäbyte idag. Fyra lönnsirapsflaskor av fem. All-in-all en mycket bra helg som avslutades med Battlefield.

Inga kommentarer: