6 december 2011

Träna sig lite också

Se! Det blev en lie. Eller en kobra?
I lördags blev det ett morgonlångpass. Laddade med min långpassfrukost: Två chiapannkakor med jordnötssmör och sylt. Denna gång jordgubbssylt. Hällde i mig ordentligt med vätska för att slippa vätskebälte. Fuskade lite och tog lite extra magnesium också. Benen kändes väldigt lätta bort till Ursvik men sen blev det trögt i milspåret. Jag är helt enkelt inte van att springa kuperat längre. Det blev dock ett väldigt njutbart morgonpass då norra förorten visade sig från sin bästa sida och jag var i princip ensam i spåret. Hemvägen var också trög och jag tror att lite sömnskuld blandat med vätskebrist och lite off-season-känsla var faktorer som bidrog också. Eller så var det helt enkelt dagsformen. Jaja.
Igår (måndag blev det tre stycken sextonhundringar på löpbandet. Tempot på intervallerna var 3:42. Kändes helt ok om än lite varmt och syrefattigt. Precis som ett pass på gymet ska vara.
Träningen i veckan blir styrka idag, Bikram yoga imorrn, snabbdistans torsdag, överkropp fredag och långpass 21 km i 4:34-tempo.

Inga kommentarer: