25 november 2011

Årets mest inspirerande långpass - lätt!

Torsdag morgon - Thankgiving - "Gobble ´til you wobble"-day
Självutlösare på kameran är inte så dumt när man är ensam på bron
Tog tunnelbanan till Brooklyn för ett långpass. Jag började med att springa över Brooklyn bridge. Bara den utsikten, luften, solen, pulsen... Ja, det är fanimej helt sjukt vilken feeling den här stan ger mig. Jag var rädd att förra årets mentala debacel skulle ha förstört något i vår relation men den känslan har kommit på skam hela veckan. Jag har aldrig älskat New York mer än vad jag gör nu. Rundan fortsatte via Battery park och sen längs västra sidan upp till 96e gatan där jag vek in till parken och tog det numera obligatoriska varvet runt reservoaren. 21,1 km i en snittfart på 4:28. Ja, just det. Det blev ett par skor till. Jag inledde veckan med ett nytt par Saucony Mirage, men när skomeckat DSW vid Union square bjöd mig ett par Saucony Kinvara 2 för 50 dollar så kunde jag inte säga nej. Körde långpasset i dessa och jag kan bara säga: K.Ä.R.L.E.K.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Det där ser riktigt nice ut! Förstår att du trivs!
Ser ut som din GoPro får jobba också ;)

Paster F sa...

Väldigt Vackert! Bra komponerad bild också i Fibonaccis anda. TLC

Erik sa...

Ja, jädrar. Nästa år gör vi det alla tre!