5 oktober 2011

Löpstyrketränig med J

En trevlig lunchaktivitet jag och kollegorna J och R brukar ägna oss åt är träning. F.d. Energiverket (numera Sportlife) vid Hornstull har fått äran att stå som värd för dessa 50-minuterspass. Ibland får vi sällskap av Gry Forssell, Petter, Gabriel Fors, Bingo Rimér m.fl. Star qualityn är mao hög. För min del brukar jag förorda att vi kör cirklar om tre övningar med kort eller ingen vila emellan. Kalla mig gärna Drill Sergeant...
Dagens blandade småhopp bestod av Pistol squats, Goblet squats, dragapparat (enbens), Good-mornings, russian twist m viktskiva, tricepspress, enbens deadlift, stångryck samt plankan (dock ingen kölhalning). 
Det påminner mig om en fantastisk sketch från Monty Python där John Cleese under intervjun förvandlas till pirat. Hittar den inte på webben, men om ni minns ni säkert hur rolig den är...
Pistol squats - for the man in you


Inga kommentarer: