12 september 2011

Tusingar

Hoppade över Runday ikväll till förmån för ett pass med egna tusingar. Lillsjön här i Ulvsunda passar ypperligt för detta eftersom det är 1600m runt. Körde fem stycken med 400m joggvila mellan repetitionerna. Är ordentligt stram i baklåren efter Kistaloppet. Jag tror att det beror på den sista sluttande femhundringen in mot mål. Det var fler som kände av det. Min Rundaykompis Robert bl a. Hoppas innerligt att det släpper för oss båda i god tid inför Berlin.
Preppade låren med dödslinimentet Percutane för säkerhets skull.

Well tusingarna då: Tanken var att lägga mig på 3:50-tempo. Lite snabbare än förslaget från gurusarna på Runbayou. Efter en ordentlig uppvärmning, löpskolning och lite stretch så satte jag av. 3:50 kändes lätt och inför sista så bestämde jag mig för att pressa lite.
Tusingarna gick på: 3:48, 3:50, 3:50, 3:49 och 3:34. Glädjande nog blev det knappt nån syra på sista. Omsorgsfull nedvarvning och sedan tillagning av chili inför lillasysters besök i Sverige på onsdag.

2 kommentarer:

lisa sa...

Gillar din blogg och ser mycket fram emot chilin på onsdag!

Erik sa...

Inte i närheten så mycket som jag o C ser fram emot ditt sällskap :)