14 september 2011

Kaffe, kaffe, kaffe, konjak och likör!

Med 11 dagar kvar till Berlin är det många tankar som susar genom huvudet. Självklart handlar de flesta om löpning, men påfallande många handlar om dryck. Inför denna typ av lopp har jag för vana att strypa intaget av alkohol. Mest som en mental grej men också för att belöningen i form av en kall öl (eller två) på eftermiddagen/kvällen efter loppet är desto ljuvligare. I Berlin finns onekligen en hel del gott, odrucket öl där favoriten är det lokala Berliner Kindl. Till kvällen efter maran har vi (jag, frun, pastor F och hans fru) bokat bord på Grill Royal. Detta av den enkla anledningen att det finns få saker som smakar så gott efter ett långlopp som en rejäl köttbit. En Porterhouse (En dubbel T-benstek) känns därför som ett naturligt val när proteinnivåerna ska återställas.
Då jag lever i övertygelsen om att summan av lasterna är konstant så har jag istället snöat in väldigt mycket på kaffe. Så till den milda grad att jag köpt mig en ny kaffemaskin. Jag haft en Kitchenaid tidigare, men pga att den är så pass manuell bestämde jag mig i helgen för att söka mig vidare. Efter omsorgsfull (nåja) marknadsundersökning blev det en Nespresso Lattissima som i morse fick göra premiär. Parafaserar Brian Flanagan: "It was nothing short of spectacular".

Inga kommentarer: