30 september 2011

Boston - nu är det krig!

Inför 2013 då jag hoppas på att kunna springa Boston  marathon har de ändrat kvalificeringsreglerna. Fick detta vänliga mail från dem nu:
Dear Mr. Aschan,
The qualifying window for the 2013 Boston Marathon began on September 24, 2011 with the newly posted standards. http://www.baa.org/news-and-press/news-listing/2011/february/boston-athletic-association-announces-new-registration-process.aspx  Any race run on that date or later can be used to qualify for 2013. 

Registration for the 2013 Boston Marathon is scheduled for September 10, 2012.  You have, therefore, approximately one year to achieve your qualifying time for the 2013 Boston Marathon.
Good luck with your running endeavors.
Så i praktiken bör jag klara mig om jag springer London marathon (22 april) på under 3:05. Det är fanimej görbart. 

3 kommentarer:

Morgan sa...

Jag skrev om de ändrade kvalificeringsreglerna redan i våras:
http://400dagar.blogspot.com/2011/03/att-tidskvalificera-sig-till-boston.html

Rent teoretiskt är du ju redan kvalificerad, men precis som inför 2012 kommer det nog att behövas några minuters marginal. Jag vill fan klara det jag också!

Lennart sa...

Ska du också springa London Marathon! Kul!!

Jag är över 40 så jag måste klara 3:15:00 för att kvalificera mig till Boston, men jag vill springa London Marathon på sub 3:10.

Jag fick mail från Springtime igår där de ville att jag skulle boka resa och hotell så efter Hässelbyloppet blir det maraträning!

Erik sa...

Yes, Lennart! Det ska bli riktigt skoj. Jag försöker att se nyktert på hela situationen. Förhoppningsvis går maratonhajpen över så småningom och då kan vi vardagsmotionärer få springa Boston. Och går det inte i London så finns det ju några lämpliga kvalificeringsmaror till...